Molècules, de Theodore Gray

Amb el nou llibre Molècules, Theodore Gray fa un recorregut per una gran varietat de materials de la mateixa manera que, en el llibre Els Elements, presentava els 118 elements de la taula periòdica.

21/12/2015 12:12
R113_RECOM_Molecules

Molècules, de Theodore Gray

L’autor comença explicant com s’enllacen els àtoms per formar tot un seguit de compostos presents en el món físic, i explora un ampli ventall de materials formats a partir de les molècules que descriu el llibre: sabons i dissolvents, plàstics i cautxú, roques, cordes i fibres, medicaments, olors, colorants i pigments, sucres i edulcorants, i contaminants, entre altres.

Per a cadascuna de les molècules presentades, l’obra inclou l’estructura química i les  principals característiques, els principals usos i aplicacions i fins i tot,  en algun casos, algunes dades històriques.

El llibre conté unes imatges espectaculars de compostos, materials i objectes que formen part de la nostra vida quotidiana.

Molècules  és una obra de gran bellesa, sobre la base d’unes magnífiques imatges de compostos, materials i objectes que formen part de la nostra vida quotidiana; el llibre conté, a més, informació científica rigorosa. Estem davant d’una obra que pot agradar i interessar a un públic molt ampli.

Molècules: els elements i l’arquitectura de tot

Theodore Gray

Fotografies de Nick Mann

Institut d'Estudis Catalans, Universitat Autònoma de Barcelona i Publicacions de la Universitat de València (2015)