Supporting Entrepreneurship and Innovation in Higher Education in Ireland

OECD Skills Studies. OECD/EU 2017, 144 pàg. ISBN: 978-92-27088

16/05/2018 13:05
Supporting Entrepreneurship and Innovation in Higher Education in Ireland

Les universitats i les institucions d’educació superior, la creixent implicació d’aquestes amb la indústria i les comunitats locals i l’aparició de nous entorns d’aprenentatge o de grups de recerca multidisciplinaris, tenen un paper clau en el sistema econòmic i d’innovació irlandès. En aquest estudi s’analitzen, en cinc capítols, les estratègies, les pràctiques i els entorns o els marcs legals que han fet possible la transformació de set institucions d’educació superior d’Irlanda fins a arribar a aquesta fita.

L’estudi mostra i quantifica amb indicadors comparables internacionalment, les estratègies i polítiques seguides per les institucions d’educació superior d’aquell país per fer el salt des d’una educació formal cap a una educació encaminada a l’aprenentatge de competències i cap a un sistema educatiu innovador, interconnectat i multidisciplinari que faculta els estudiants i el professorat per ser emprenedors, innovadors i creatius, ja sigui en la docència, la recerca o la societat, en general.

Mitjançant les orientacions de l’eina per avaluar l’emprenedoria i la innovació en les institucions d’educació superior, OECD-European Commission HEInnovate (cap. 2), s’avaluen tant les pràctiques i estratègies utilitzades per les institucions irlandeses com el suport sistemàtic que els ha proporcionat el govern. En aquest sentit, l’estudi forma part de la sèrie de revisions per països europeus que es fan i es faran amb aquesta eina, que al final de 2018 ja seran 10. L’estudi també dona recomanacions pràctiques per augmentar o mantenir els bons resultats que ha obtingut  Irlanda fins ara, en aquest camp. Es consideren recomanacions en el camp de les polítiques públiques i també per a les institucions d’educació superior.

A la Biblioteca disposem d’aquest estudi en paper per si el voleu demanar en préstec

Veure més