Sis noves comunitats RIS3CAT

La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa, destina 24 milions d’euros a l’impuls de 32 macroprojectes d’innovació i R+D. Es tracta de les sis noves comunitats RIS3CAT, que agrupen 182 empreses, centres tecnològics, universitats i agents d’R+D, que sumen 1.600 professionals i que gràcies als ajuts invertiran més de 73,7 milions d’euros en 32 projectes d’alt impacte per a l’economia catalana. El pressupost dels ajuts a les comunitats RIS3CAT prové del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea.

26/06/2018 08:06
R139_CAT_comunitats RIS3CAT

Comunitats RIS3CAT

Els nous projectes estan centrats en sectors clau per al teixit empresarial català, com la impressió 3D, la mobilitat connectada, la indústria 4.0, la fabricació avançada, la producció agroalimentària i l’aigua. Durant tres anys, aquestes agrupacions voluntàries d’empreses i agents del sistema d’R+D+I català crearan nous productes i serveis vinculats a aquests sectors.

Les sis comunitats RIS3CAT que s’han aprovat aquest any 2018 són:

• La Comunitat RIS3CAT de mobilitat connectada, intel·ligent i autònoma, coordinada per Applus Idiada. Busca desenvolupar nous sistemes i tecnologies que apropin el sector als vehicles autònoms i l’ús d’eines de disseny virtuals, i consolidar així l’ecosistema de la mobilitat smart.
  • La Comunitat RIS3CAT d’indústries del futur, coordinada pel centre tecnològic Eurecat. Té la intenció de promoure tècniques de fabricació avançades mitjançant l’aplicació de les TIC i afavorint entorns productius més eficients i flexibles.
  • La Comunitat RIS3CAT de tecnologies de la producció agroalimentària, que coordina la Universitat de Lleida. Està centrada en la promoció de la tecnificació, l’automatització i la integració tecnològica en la cadena de valor de la producció agroalimentària, tot incorporant-hi tecnologies com la biotecnologia i les TIC i recursos de l’àmbit de l’economia circular.
  • La Comunitat RIS3CAT Utilities 4:0: transformació digital i living services, coordinada per Altran. Té l’objectiu de transformar el sector de les empreses de subministrament de serveis a la ciutadania, afavorint la seva digitalització i l’aplicació de les noves tecnologies.
  • La Comunitat RIS3CAT Llavor 3D, que coordina Leitat. Té l’objectiu d’accelerar el desenvolupament de la fabricació additiva i la impressió 3D com una alternativa sostenible i competitiva.
  • La Comunitat RIS3CAT de l’aigua, que coordina el centre tecnològic Eurecat-CTM. Se centra en la reducció del cost associat a la gestió de l’aigua i en la conservació dels recursos naturals, tot transformant els models de gestió (introduint l’economia circular) i garantint la salut de les persones i la protecció dels ecosistemes.

És la segona convocatòria del programa, de manera que aquestes sis noves comunitats RIS3CAT se sumen a les cinc aprovades l’any 2015 i que treballen en els àmbits de l’alimentació, la salut, l’energia, la mobilitat sostenible i la tecnologia aplicada a la salut.