Quantic love: Sonia Fernández-Vidal

23/04/2012 10:04
Quantic love: Sonia Fernández-Vidal

Al CERN, el laboratori europeu de física de partícules situat a la frontera entre França i Suïssa, hi arriben cada estiu un grapat dels més brillants estudiants de doctorat d’arreu del món per aprofundir en els seus coneixements de física, avançar en la seva recerca de doctorat, fer contactes amb altres científics i, per què no, divertir-se i fins i tot enamorar-se. Per a la Laila, una jove sevillana a punt de començar els seus encara indefinits estudis universitaris, la seva estada d’estiu al CERN no té en principi cap d’aquests objectius: senzillament va a fer de cambrera en un dels restaurants del centre durant els mesos de vacances. No obstant, la Laila tornarà a Sevilla havent descobert tot un nou món durant la seva estada: la física pot ser divertida, els científics no són persones únicament tancades en les seves investigacions i, com ella, són capaços de divertir-se i enamorar-se.

El segon llibre de la física barcelonina Sonia Fernández-Vidal és una novel·la al voltant de la descoberta de l’amor per part d’una noia jove, però també és una obra de divulgació científica. És un plantejament original, del qual l’autora se’n surt amb èxit. És un llibre orientat a un públic juvenil, que probablement no acostuma a llegir textos de divulgació científica, però sí novel·les romàntiques. La Sonia Fernández-Vidal aconsegueix, doncs, introduir en aquest sector del públic lector el concepte que la física no és una ciència avorrida que només puguin arribar a entendre els científics que s’hi dediquen. La física, ben explicada, la pot arribar a entendre tothom, i tothom pot arribar a apreciar els beneficis que en treu la societat dels avenços de la física.

La història està narrada de forma senzilla, perquè ella mateixa és així: un previsible triangle amorós entre la Laila, l’Alessio –un atractiu periodista italià que escriu articles relacionats amb la ciència- i en Brian –un tímid físic americà, aparentment concentrat en els seus estudis i amb un passat misteriós per descobrir. Tot un seguit de personatges secundaris serveixen per donar cos a la trama d’una manera més o menys convincent, destacant entre ells l’Angie -la companya d’habitació de la Laila-, una física superdotada intel·lectualment i física, que orienta a la protagonista en els seus dilemes amorosos. Després d’unes setmanes vertiginoses, on el bosó de Higgs i el gat d’Schrödinger conviuen amb les festes alcohòliques fins a altes hores de la matinada, la novel·la conclou –un cop desfullada la margarida- amb la fi de totes les incerteses que assetjaven la nostra protagonista.

Quantic Love
Sonia Fernández-Vidal