Por amor a la física, de Walter Lewin

La primera vegada que a l’MIT van sentir trets en una de els seves aules, es van alarmar. És possible —encara que als EUA no se sap mai— que després renyessin el professor i li demanessin que no tornés a dur d’amagat un fusell a classe per sorprendre els seus alumnes i poder disparar sense donar-los temps a reaccionar. Fos com fos, el professor de física ho va continuar fent durant dècades per parlar als seus alumnes de la pressió atmosfèrica. I els alumnes, encantats.

22/04/2015 11:04
R107_Recom_WalterLewin_GRAN

Por amor a la física, de Walter Lewin

Les classes de física del professor Lewin són la mena d’històries que els alumnes s’explicaven de promoció en promoció. Era l’atracció de l’MIT. Fa uns anys, YouTube va donar l’oportunitat a aquest showman de fer arribar els seus espectacles a tothom. Cada any té més d’un milió de descàrregues. Són, sens dubte, les classes —de física o de qualsevol altra matèria— amb més èxit de la història.

Aquest llibre recull disset de les seves classes, entre les quals, evidentment, hi ha la de la pressió atmosfèrica. Si voleu descobrir per què disparava contra dos pots de pintura, ja ho sabeu...

Por amor a la física

Walter Lewin i Warren Goldstein