Oberta la convocatòria dels Premis Sant Jordi 2019 de l’IEC

L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ha obert la convocatòria dels Premis Sant Jordi 2019, que s’atorguen a persones i a obres que destaquen per la seva vàlua científica o acadèmica. La convocatòria està integrada per 49 premis i set ajuts i borses d’estudi.

27/09/2018 10:09
R140_RECOM_Premis IEC

Cartell dels Premis Sant Jordi 2019

Els Premis Sant Jordi van ser instituïts el 1914 i constitueixen la tradició més antiga de l’IEC, alhora que contribueixen a assolir la finalitat de l’Institut de promoure la recerca científica, l’alta cultura i la llengua catalana.

Els premis inclouen els Premis IEC i els Premis de les seccions, fundacions i societats filials de l’IEC. Els guardons de l’IEC són el Premi Internacional Catalònia, el Prat de la Riba, el Rafael Patxot i Jubert, el Catalunya del Nord i el Creu Casas (creat per promoure les dones que conreen la ciència). La resta són premis, convocats per les diferents seccions i societats filials de l’IEC, a tesis, treballs d’investigació o altres aspectes relacionats, dels diferents àmbits temàtics que els hi son propis.

D’altra banda, l’IEC també atorga premis, ajuts i borses dels seus centres i fundacions, com també borses d’estudi del mateix Institut.

L’IEC, corporació acadèmica, científica i cultural, l’àmbit d’actuació del qual s’estén a les terres de llengua catalana, té per objectiu promoure l’alta investigació científica, principalment la de tots els elements de la cultura catalana, i distingir obres i investigadors en tots els àmbits científics.

Les candidatures es podran presentar telemàticament fins al 30 de novembre del 2018 a les 13 hores. L’acte públic de lliurament dels premis serà l’abril del 2019 a l’IEC.