Butlletí RECERCAT
OER Commons, recursos educatius en obert

OER Commons és una biblioteca oberta en línia que permet cercar i descobrir recursos educatius oberts (open educational resources, OER) i altres materials d’aprenentatge. El projecte el va iniciar l’any 2007 l’Institute for the Study of Knowledge Management in Education per ajudar els educadors en el descobriment de recursos educatius oberts i col·laborar en l’ús, l’avaluació i la millora d’aquests materials.

26/06/2018 13:06
R139_REDU_OER Commons

OER Commons

En els darrers anys, OER Commons ha establert aliances amb més de 120 socis de l’àmbit internacional. Per mitjà d’un punt únic d’accés, educadors i estudiants poden accedir a més de 30.000 articles i aportar informació sobre cada recurs. Pel fet de ser obert, aquests recursos estan disponibles perquè els pugui fer servir el públic general i, principalment per mitjà de llicències Creative Commons, també es poden reutilitzar, modificar i la millorar.

Els recursos es poden cercar i filtrar utilitzant un conjunt expandit de dades descriptives, incloent-hi les condicions d’ús. Els mestres, els estudiants i altres usuaris poden enriquir les metadades quan etiqueten, classifiquen i revisen els materials, i compartir el que troben francament útil.