Nou número de la col·lecció RecerCòmics: El maletí del Dr. Gomis

La Direcció General de Recerca publica el segon número de la col·lecció RecerCòmics, que té per objectiu donar a conèixer casos d’èxit de transferència de tecnologia i coneixement. Aquesta nova publicació se centra en l’empresa Inbiomotion, que actualment desenvolupa una prova diagnòstica per predir la metàstasi.

30/11/2018 10:11
R142_REDU_Recercomic

RecerCòmics: El maletí del Dr. Gomis

En el nostre dia a dia podem trobar moltes utilitats que són el resultat d’idees que es van gestar en l’àmbit de la recerca i que s’han materialitzat en productes i serveis d’ús quotidià. En aquest sentit, Recercòmics és una col·lecció de còmics que mostra exemples de projectes de transferència de coneixement d’empreses derivades (spin-offs) d’universitats i centres de recerca, com és el cas de l’empresa Inbiomotion, sobre la qual tracta aquest còmic i que és el fruit de la recerca en metàstasi del Dr. Roger Gomis, investigador de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona).

En l’edició del còmic també s’ha volgut potenciar l’obra de joves il·lustradors. En aquesta ocasió s’ha comptat amb la il·lustradora Noelia Carrión, que va ser alumna de l’Escola d’Art i Superior de Disseny Pau Gargallo.

El còmic es distribueix a centres de secundària (ESO), biblioteques i aules hospitalàries i la versió electrònica es pot trobar a la secció «La ciència a les escoles» del web de la Secretaria d’Universitats i Recerca.