Nou estudiants de les universitats catalanes participen a la I Jornada d’ambaixadores i ambaixadors UNICAT

Els propers dies 25 i 26 d’octubre, els nou estudiants universitaris catalans que exerceixen d’ambaixadors EU Careers i UNICAT participaran a la I Jornada d’ambaixadores i ambaixadors UNICAT que tindrà lloc a Brussel·les.

11/10/2017 12:10
IMG_Brussels

Els estudiants visitaran la seu del Parlament Europeu i de la Comissió Europea a la capital belga en un viatge on, a més, tindran l’oportunitat d’escoltar l’experiència de funcionaris i de representants de l’European Personnel Selection Office (EPSO), fer reunions de treball, conèixer la delegació del govern de la Generalitat davant la Unió Europea i assistir a una conferència sobre les carreres professionals a la UE.

Set dels estudiants participants formen part del projecte UNICAT, que té l’objectiu d’acostar als estudiants universitaris les oportunitats de feina i de pràctiques professionals a les institucions europees i multiplicar la tasca que fan els EU Careers. Els ambaixadors UNICAT exerciran aquest càrrec  al llarg d’aquest curs i duran a terme tasques relacionades amb la difusió de les activitats que la UE posa a l’abast d’aquells estudiants que vulguin desenvolupar una carrera professional  a les seves institucions. El projecte ha estat impulsat pel Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) i la Delegació del Govern davant la Unió Europea.

Els dos ambaixadors EU Careers ja van visitar Brussel·les a finals del mes de setembre juntament amb els 120 ambaixadors de 28 països europeus. En aquesta ocasió, a banda de les activitats programades, els ambaixadors UNICAT faran una reunió de treball amb els ambaixadors EU Careers per tal de posar en comú els objectius futurs i les estratègies a seguir per estendre la informació als estudiants de les seves universitats.

Enguany, dues universitats catalanes tenen dos ambaixadors EU Careers (UB i UAB) i vuit més (UAB, UPC, UPF, URL, UdL, UdG, URV, UOC) tenen ambaixador UNICAT.

El projecte UNICAT té l’objectiu d’acostar als estudiants universitaris les oportunitats de feina i de pràctiques professionals a les institucions europees