Nou calendari de les PAP Educació

14/12/2018 10:12
Nou calendari PAP

La prova d’aptitud personal (PAP) per accedir als graus d’Educació estrenarà un nou calendari al 2019 i se celebrarà el dissabte 27 d’abril. Fins ara, aquesta prova se celebrava el dissabte immediatament posterior a les proves d’accés a la universitat (PAU). Després de dues edicions, les corresponents al anys 2017 i 2018, els responsables de la PAP d’Educació han resolt avançar la data de la prova per tal d’alleugerir la càrrega dels estudiants. Per tant, aquest canvi de calendari respon a les peticions de l’estudiantat que havia assenyalat que fer una altra prova el dissabte de la mateixa setmana de les PAU significava molt d’esforç per als alumnes que aspiren a cursar un dels graus d’Educació Infantil i Primària que ofereixen les universitats catalanes.

L’avançament en gairebé dos mesos de la PAP d’Educació no afecta a la preparació de la prova ja que consta de dos exàmens competencials que no estan vinculats a cap temari concret d’estudi ni a cap assignatura cursada als ensenyaments postobligatoris. Concretament, els alumnes que realitzen la PAP d’Educació han de superar dos exàmens: un de competència comunicativa i raonament crític, de dues hores de durada; i un altre competència logicomatemàtica, d’una hora i mitja.

El nou calendari de la PAP d’Educació també permetrà que els estudiants coneixeran els resultats abans de fer la preinscripció i, per tant, la seva sol·licitud d’accés estarà millor orientada.