Butlletí RECERCAT
Missió ALBA, un nou projecte educatiu per a alumnes de primària

El sincrotró ALBA inicia un nou projecte educatiu anomenat «Missió ALBA» per fer els alumnes de primària partícips de la ciència. Aquest projecte s’adreça a alumnes de cinquè i sisè de primària de tot l’Estat, als quals ofereix recursos docents i una experiència vivencial al sincrotró.

27/09/2018 10:09
R140_REDU_Missió ALBA

Missió ALBA

El projecte educatiu es llança per primera vegada per al curs escolar 2018-2019 i podran participar-hi, de manera totalment gratuïta, fins a 5.000 alumnes. Els continguts de la Missió ALBA responen a les exigències del currículum oficial per a aquesta etapa educativa, incloent-hi una guia didàctica adaptada per a cada comunitat autònoma.

La missió està dividida en quatre etapes: matèria, força, energia i llum. Al web s’allotgen quatre laboratoris virtuals. Sota el lema «Fer visible l’invisible», en cada etapa el personal científic i enginyer del sincrotró planteja un repte als equips participants, una incògnita científica que la classe ha d’investigar experimentant a l’aula. Seguint les instruccions de l’equip del sincrotró, els alumnes han de trobar la resposta científica a cada repte que es plantegi i, si l’encerten, podran passar a l’etapa següent fins a arribar a la meta final de la Missió ALBA.

Els objectius fonamentals del projecte són fomentar vocacions científiques transmetent una visió propera, positiva i motivadora de la ciència i de les professions STEM (sigla anglesa per a ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), oferir als docents recursos per treballar la ciència per projectes i de manera experiencial, i donar a conèixer entre la comunitat educativa la tasca científica del sincrotró ALBA.

El projecte està impulsat pel sincrotró ALBA, té el suport de l’Obra Social ”la Caixa” i ha estat produït en col·laboració amb la cooperativa Eduxarxa.