L’ecosistema de la robòtica a Catalunya

Lluís Surroca, Javier López, Juan Rodríguez i David Martínez. Fundació Eurecat. Generalitat de Catalunya. 2018, 124 pàg.

16/05/2018 13:05
Ecosistema de la robòtica a Catalunya

Aquest informe ens introdueix a la robòtica. Es fixa en els àmbits, la situació actual i les principals tendències del sector de la robòtica; fa un mapa d’empreses i agents de la robòtica a Catalunya, i ofereix una caracterització de l’ecosistema. S’hi comptabilitzen 184 agents que tenen la seu, un centre de producció o oficines dins del territori català, ja siguin de l’àmbit empresarial, educatiu, de la recerca o del món associatiu. D’aquests agents, 96 són empreses i s’analitzen més en profunditat (distribució geogràfica, àmbit d’activitat, rols, nombre de treballadors, facturació, mercats...), 10 són associacions i entitats, 9 són centres universitaris, 30 són centres de formació professional, 13 són centres CERCA i TECNIO i 26 són grups de recerca d’universitats. Uns altres 10 són esdeveniments periòdics.

Aquest informe, que es basa en enquestes, ha estat elaborat en el marc de l’estratègia SmartCAT, i ha estat promogut per la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital (STCSG) de la Generalitat de Catalunya.

Veure més