Kitchen Chemistry, de Ted Lister i d'Heston Blumenthal

28/04/2006 12:04
Kitchen Chemistry, de Ted Lister i d'Heston Blumenthal

En aquest llibre trobareu lliçons de química aplicades a allò que ens és més quotidià; ens referim, concretament, als aliments i la cuina

El llibre ha estat escrit per un químic en col·laboració amb un dels cuiners més famosos del món, Heston Blumenthal, que l'any passat va ser nomenat millor cuiner del món (que ningú no s'espanti, enguany ha estat en Ferran Adrià qui ha rebut aquest mateix guardó !!!).

Heston Blumenthal és conegut per diversos motius, però un dels més importants és la seva passió per la química i el seu desig d'aplicar mètodes científics a la cuina. De fet, a la seva cuina es poden trobar aparells d'allò més variats: embuts de Buchner per filtrar al buit, aparells de reflux, flascons amb nitrogen líquid, i altres tipus de flascons d'aquells que són propis dels laboratoris però que no s'han vist mai en una cuina.

Es tracta d'un llibre de text destinat a mestres i professorat d'institut. Els diversos fenòmens explicats i els experiments que s'hi proposen estan classificats per tipus d'activitat i per grups d'edat de l'alumnat destinatari (de 5 a 11 anys, de 12 a 16 anys i de més de 16 anys).

S'hi formulen preguntes d'allò més interessants i, cosa que encara és millor, s'intenten buscar les respostes aplicant els mètodes propis de les classes pràctiques de laboratori de química.

El llibre es presenta amb un CD que inclou videoclips que poden servir per introduir una classe pràctica, i també documents per al treball que han de portar a terme els alumnes.

El llibre ha estat editat pel col·legi professional de químics del Regne Unit i pot ser una bona aposta per aprendre química d'una manera diferent, tot practicant l'anglès.

Kitchen Chemistry
Ted Lister en col·laboració amb Heston Blumenthal