Butlletí RECERCAT
ICIQ Virtual Lab: química a un sol clic!

L’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) ha impulsat una nova iniciativa de divulgació i educació anomenada ICIQ Virtual Lab, una pàgina web que conté apunts de química, experiments (que es poden fer a casa) i informació sobre tallers per a tots els públics. La pàgina està disponible en català i castellà, i properament estarà disponible en anglès.

12/12/2017 12:12
R132_REDU_ICIQ La Virtual

ICIQ Virtual Lab

La secció «Química en família» conté experiments pensats per fer a casa, amb materials a l’abast de tothom, per a nens i nenes de sis a 12 anys, que tenen per objectiu «revelar als més petits una realitat invisible: que la química és a tot arreu i, per tant, que el món és química». A l’ICIQ creuen que la millor manera d’aproximar la ciència als més petits és experimentant. El procés de preparar un experiment, observar-ne i analitzar-ne el resultat és el punt de partida per fer-se preguntes, per començar a fer ciència.

En canvi, a la secció «Del laboratori a classe» s’ofereixen tallers especialitzats per a estudiants de batxillerat i professorat, amb l’objectiu de transmetre als estudiants la importància de la recerca química per transformar el nostre món, i facilitar eines i recursos al professorat per explicar recerca puntera en química a classe. Cal cita prèvia.

El laboratori virtual també posa a disposició del professorat experiments que mostren diferents tipus de reaccions químiques que s’expliquen a l’aula, amb receptes d’experiments il·lustratius de cada tipus de reacció química per poder fer a classe.