Els catalans de Guinea, d’Antoni d’Armengol

El maig de 1969 milers de colons es van veure obligats a abandonar una petita possessió espanyola a l'Àfrica: Guinea Equatorial. Entre ells hi havia nombrosos catalans que hi havien nascut. Tot i les condicions del règim dictatorial, colonialista i segregacionista, per a aquests colons, la fugida significava abandonar el paradís.

22/04/2015 11:04
R107_Recom_Guinea_GRAN

Els catalans de Guinea, d’Antoni d’Armengol

Seduït per les històries d’aquests colons, l’autor del llibre, Antoni d'Armengol, va fer un documental que s’emeté per TV3 el juliol de 2014 i ara ha escrit aquesta obra, en què dóna als protagonistes l'oportunitat d'explicar les seves experiències: com era la vida a la colònia des de l’arribada al nou país, com treballaven els blancs i els negres, els estudis, el lleure, els perills de la selva (amb un interessant capítol dedicat al Floquet de Neu), les relacions sexuals (amb un enfocament antropològic, que les tracta de manera curosa i elegant)  i, finalment, com van viure el tempestuós procés de descolonització.

Antoni d’Armengol i Galceran és llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona en la branca de periodisme. Ha col·laborat en diversos mitjans de comunicació i en el servei de premsa del Departament de la Presidència de la Generalitat  de Catalunya. És reporter dels serveis informatius de TV3 des de l'estiu de 1990 i actualment és redactor de la secció de política.

Els catalans de Guinea

Antoni d’Armengol