Els ambaixadors EU Careers de les universitats catalanes, entre els 120 estudiants formats per a un futur professional a la UE

120 estudiants universitaris de 28 països europeus han rebut la formació que programa l’European Personnel Selection Office (EPSO) cada any als nous ambaixadors universitaris. Entre ells, hi ha els dos representants de les universitats catalanes: Cristina Monferrer, de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Eduard González, de la Universitat de Barcelona.

05/10/2017 13:10
IMG_EPSO

La Cristina i l’Eduard han qualificat de ‘curta però intensa’ l’estada de tres dies que han fet a Brussel·les a finals del mes de setembre. Tots ells tornen amb la impressió d’haver rebut uns missatges molt positius per part dels conferenciants sobre les possibilitats d’ocupació i d’estada professional que els organismes europeus ofereixen, tant a la capital belga com a Luxemburg.  També afirmen sentir-se satisfets d’haver-se pogut relacionar amb estudiants de tots els països de la Unió Europea i haver conegut alguns representants de l’agència, dels quals destaquen la seva accessibilitat i disponibilitat.

La primera part de la formació va consistir en l’explicació del funcionament de l’agència quant a la selecció interna i la presentació del programa de pràctiques extern, i posteriorment van fer grups de treball  per seguir les conferències i poder fer preguntes concretes sobre departaments que eren de l’interès dels estudiants. També van fer un workshop amb els ambaixadors EU Careers de l’any passat per compartir experiències i introduir-los en els aspectes comunicatius de la tasca que desenvoluparan al llarg d’aquest curs.

La formació es va completar amb activitats específiques sobre comunicació, tant d’estratègies per parlar en públic com per potenciar la presència online.

Aquest grup de 120 estudiants exerciran el paper d’ambaixadors EU Careers durant aquest curs. Aquesta figura, creada per l’EPSO, promou el desenvolupament d’una carrera professional a la UE i fa de punt de contacte per als estudiants que estiguin interessats en treballar a les institucions europees. En aquest cas, la Cristina i l’Eduard compten a més amb el suport dels ambaixadors UNICAT, un projecte creat pel Consell Interuniversitari de Catalunya amb l’objectiu d’amplificar la tasca duta a terme pels ambaixadors EUCareers i promoure entre totes les universitats catalanes la difusió de les possibilitats laborals que ofereix la UE. Amb el desplegament d’aquest projecte, nou universitats catalanes tenen representació aquest curs.

Els països amb més universitats presents en aquesta edició són França (24), Polònia (18), Alemanya (16), Finlàndia (10) i Irlanda (9).

La Cristina i l’Eduard compten amb el suport dels ambaixadors UNICAT, un projecte creat pel Consell Interuniversitari de Catalunya amb l’objectiu d’amplificar la tasca duta a terme pels ambaixadors EUCareers