El secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya remarca la importància d’enfortir la xarxa universitària d’ocupació

El secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Lluís Baulenas, ha remarcat la importància d’enfortir la xarxa universitària d’ocupació i la necessitat que els agents implicats en les carreres professionals dels estudiants i graduats universitaris treballin conjuntament per tal de desplegar una veritable i eficient política d’ocupació.

09/11/2018 11:11
Xarxa_SUR

Baulenas ha fet aquestes afirmacions en la cloenda del II Seminari sobre bones pràctiques en orientació professional i inserció laboral universitària, que ha comptat amb la presència d’experts en aquest àmbit tant del Servei d’Ocupació de Catalunya com de les universitats catalanes. El Seminari ha estat organitzat pel Consell Interuniversitari de Catalunya en el marc de la Xarxa Universitària per a l’Ocupació, un espai del qual participen les unitats d’assessorament laboral de les universitats que ofereixen orientació, suport i assessorament per a facilitar la transició al món laboral dels estudiants i graduats universitaris.

Entre d’altres, s’han plantejat durant el seminari reptes com la necessitat de col·laboració amb les universitats per a desenvolupar la formació al llarg de la vida; la centralitat de les competències transversals necessàries com a peça clau dins del projecte vital i professional de la persona i la importància de la col·laboració amb les empreses, tot això emmarcat en el desenvolupament del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement, que esdevé un dels eixos del Pla de Govern per a la XII legislatura.

En la jornada s’han presentat bones pràctiques de les universitats i s’ha debatut sobre els reptes de l’orientació en un sistema integrador i cooperatiu a partir d’intervencions i de taules rodones. A més, s’ha realitzat una connexió en directe amb l’activitat Networking Talent Day de la Universitat Politècnica de Catalunya que justament s’estava desenvolupant durant el mateix dia.

El conveni entre el SOC, la Secretaria d'Universitats i Recerca i les universitats catalanes està vigent des de l’any 2014 i ha atès fins al moment més de 60.000 estudiants universitaris i preveu atendre’n aquest curs més de 15.000.

El conveni entre el SOC, les universitats catalanes i la Secretaria d’Universitats i Recerca ha atès més de 60.000 estudiants universitaris