Eines per a una ciència paritària

Associació Catalana de Comunicació científica, ACCC. Any 2018

20/07/2018 14:07

L’Associació Catalana de Comunicació científica (ACCC) ha recopilat una sèrie de recursos per facilitar el contacte amb científiques per posar-los a l’abast d’empreses, institucions i altres entitats del panorama cultural a fi que les científiques puguin estar presents en els esdeveniments que organitzin. Amb aquesta iniciativa es pretén reforçar la igualtat de gènere en l’àmbit de la comunicació científica. L’origen és el suport que l’ACCC dona a la mesura presa per l’Associació Espanyola de Comunicació Científica que va comunicar que només participaria en esdeveniments en què, en cas de cinc o més ponents, com a mínim el 40% fossin dones, o en què, en cas de tres o quatre persones, una, com a mínim, fos dona.

Es facilita l’accés a les recomanacions de l’Institut Català de les Dones sobre com comunicar amb perspectiva de gènere. S’enllacen el Manual per a entitats sobre la incorporació de la perspectiva de gènere i mesures d’igualtat de Xarxanet, que ha elaborat el Centre per a la Igualtat i Recursos per a les Dones (CIRD); el Cercador d’expertes de l’Institut Català de les Dones, que permet realitzar una cerca segons la professió, el camp d’expertesa i la demarcació entre més 700 professionals de diversos àmbits temàtics; els cercadors de persones expertes de deu universitats catalanes que permeten contactar directament amb el seu personal docent i investigador; entitats que defensen la igualtat d’oportunitats en l’activitat investigadora, en la promoció professional i en la presa de decisions com l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues AMIT, i finalment, observatoris universitaris amb perspectiva de gènere com l’Observatori de la Igualtat de la Universitat Rovira i Virgili, o l’Oficina per a la Igualtat d’Oportunitats entre Dones i Homes de la Universitat de les Illes Balears.

La llista és oberta a possibles aportacions de més fonts. En cas que tingueu alguna proposta per afegir, cal escriure a l’adreça de correu comunicacio@accc.cat

A veure més