Butlletí RECERCAT
ELLS, un laboratori per difondre la biologia als centres educatius

El European Molecular Biology Laboratory (EMBL) ha creat el European Learning Laboratory for the Life Sciences (ELLS) per fer front a la demanda de formació continuada del professorat de biologia a l’etapa secundària de l’ensenyament. D’aquesta manera, l’EMBL pot compartir tècniques de biologia molecular d’última generació per apropar la recerca a les escoles.

31/05/2018 11:05
R138_REDU_ELLS

European Learning Laboratory for the Life Sciences (ELLS)

En el repositori es pot trobar des de l’estudi de molècules individuals fins al desenvolupament d’organismes, la bioinformàtica i l’evolució. Inclou aspectes de la ciència i la societat que abasten temes controvertits, vinculats a la genètica o a la recerca amb cèl·lules mare. Un cercador permet filtrar els recursos per edat, format i idioma.

Amb aquest projecte, l’EMBL intenta contribuir per tal que els sistemes educatius europeus desenvolupin mecanismes eficaços per mantenir el professorat actualitzat amb els darrers avenços de l’àmbit de la biologia moderna. El professorat a les escoles no hauria de sentir-se aïllat de la comunitat científica, ja que desenvolupa un paper clau en l’educació inicial del futur grup de personal expert europeu.