Cerebro y música, una pareja saludable, de Jordi A. Jauset

23/04/2013 13:04
Cerebro y música, una pareja saludable, de Jordi A. Jauset

Per què sentim la necessitat de moure’ns quan sentim música rítmica? Per què sentim plaer quan escoltem una determinada peça musical? El cervell d’un músic és diferent? La música sempre és terapèutica, o també pot perjudicar? Què passa al cervell mentre es practica la meditació? Què podem fer per endarrerir la neurodegeneració i mantenir el cervell en forma? Aquests són, entre d’altres, alguns dels interrogants que es responen en aquesta obra, que, amb un llenguatge clar i rigorós, ens endinsa en el món de la neurobiologia de l’experiència musical, una disciplina que estudia els efectes fisiològics, emocionals, cognitius i conductuals que experimentem davant l’escolta i la interpretació musicals.

El llibre s’estructura en quatre capítols que analitzen el funcionament del cervell, les principals tècniques d’exploració cerebral, el processament i la resposta del cervell davant dels estímuls musicals i les aplicacions de la música en l’àmbit de la salut, amb una bona mostra d’exemples que fan palès com la música pot contribuir eficaçment a millorar la nostra qualitat de vida.

Cal destacar l’equilibri que aconsegueix l’autor entre la rigorositat científica i l’assequibilitat per als lectors no iniciats en aquesta interessant disciplina. Com assevera en el pròleg la investigadora del Centre de Regulació Genòmica, Mara Dierssen: «Aquesta obra certament esdevindrà llibre de capçalera per als professionals de disciplines relacionades amb la música i, alhora, per al lector inquiet interessat a entendre els motius de l’experiència sublim que proporciona la música».

Cerebro y música, una pareja saludable
Jordi A. Jauset
Círculo Rojo