Ancestors, un videojoc del grup humà que vivia a Atapuerca

L’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) ha presentat el videojoc Ancestors: Historias de Atapuerca, per a dispositius Android i iOS, en el qual els jugadors lideren un grup humà que viu a la serra d’Atapuerca (Burgos). Els jugadors descobriran com vivien els nostres avantpassats fa un milió d’anys, quin paisatge els acollia i si eren gaire semblants a la nostra espècie.

30/11/2018 10:11
R142_REDU_Ancestors_2

Ancestors: Historias de Atapuerca

Ancestors: Historias de Atapuerca és un joc de simulació en el qual l’usuari lidera un clan prehistòric a través d’un milió d’anys de llegendes i aventures. Els participants recullen recursos, creen noves eines i cacen temibles animals per donar prosperitat al clan i dominar un territori basat en el d’Atapuerca, jaciment declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. Cada nivell del joc és una història sobre els nostres avantpassats que una anciana explica a un clan d’Homo sapiens a la nit a la vora del foc. En cadascuna d’aquestes històries el jugador coneixerà herois, experimentarà llegendes i explorarà mites sobre l’origen de la nostra espècie.

Ancestors és part del projecte ATAEVE, una innovadora iniciativa de divulgació d’humanitats digitals que rep el suport de la Fundació BBVA i que està liderada pel grup de recerca Didàctica del Patrimoni, Museografia Comprensiva i Noves Tecnologies (DIDPATRI) de la Universitat de Barcelona, amb el professor Francesc Xavier Hernàndez al capdavant. La missió d’ATAEVE és promoure l’ús de videojocs com a eines didàctiques que permeten al jugador experimentar el passat a través de la simulació computacional. L’arqueòleg Robert Sala, membre de l’Equipo de Investigación de Atapuerca (EIA) i director de l’IPHES, hi ha participat com a assessor científic.