Butlletí RECERCAT
Actuacions en el marc del Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència

El dia 11 de febrer es va celebrar el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. Van ser diverses les institucions de Catalunya (centres de recerca i universitats) que van fer alguna activitat per commemorar aquesta data.

28/02/2018 09:02
R135_RECOM_Dia_dona_ciencia

Infografia sobre les dones als centres CERCA

Amb motiu d’aquesta data, des de la Institució CERCA, que aplega 40 centres de recerca de Catalunya, es va fer una campanya per difondre, a través dels seus canals, una mostra significativa de dades que han extret de les primeres 20 avaluacions als centres CERCA dutes a terme durant el període 2016-2017.

De l’anàlisi d’aquestes dades es constata una tendència similar a la de la resta del sistema. És a dir, hi ha paritat entre els homes i les dones que accedeixen a la carrera científica, però just en acabar el doctorat comença el desequilibri de gènere en detriment de les dones fins a arribar a representar aproximadament un 25 % en els llocs de màxima responsabilitat científica (caps de grup). Des de l’apartat Dones i ciència del web de la Institució CERCA es pot accedir a les accions i les recomanacions que han anat implementant els centres per canviar aquesta tendència, així com a les activitats que es van dur per commemorar l’efemèride. Destaquem, per exemple, el web Girls in Science de l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE).

D’altra banda, l’apartat Dones i ciència del web de la Secretaria d’Universitats i Recerca pretén contribuir a la visibilització de la tasca en l’àmbit de la recerca duta a terme per les dones vinculades a la ciència i la tecnologia. A banda de recollir les actuacions més destacades desplegades per afavorir la igualtat en l’àmbit de la recerca, el web mostra tot un seguit de recursos (documents i enllaços) relacionats amb la temàtica de les dones científiques i tecnòlogues.