Butlletí RECERCAT
A la recerca del Reactable

'A la recerca del Reactable' és el primer número d'una col·lecció de còmics (RecerCòmics) impulsada per la Direcció General de Recerca per donar a conèixer casos d’èxit de transferència de coneixement. La proposta d’iniciar aquesta col·lecció de còmics té l’objectiu de mostrar l’impacte que tenen, al teixit empresarial i a la societat, els resultats de la recerca que es fa a les universitats i als centres de recerca catalans.

12/12/2017 11:12
R132_RECOM_Reactable

A la recerca del Reactable

Aquest còmic s’ha desenvolupat en col·laboració amb l’Escola d’Art i Superior de Disseny Pau Gargallo de Badalona, i s’adreça a alumnes d’educació secundària. El guió és del periodista i escriptor Sebastià Roig i les il·lustracions de Riccardo Micoli, alumne del grau superior d’Arts Plàstiques i Disseny en Còmic de l’escola Pau Gargallo.

Les 6.500 còpies del còmic que s’han imprès es distribuiran a centres de secundària (ESO), biblioteques i aules hospitalàries, i la versió electrònica es pot trobar a la web de la Secretaria d’Universitats i Recerca.

El còmic s’ha produït en col·laboració entre el món de la ciència i el de l’art com a mitjà de comunicació molt potent, especialment entre el jovent, perquè hi ha força consens en pedagogia en el fet que la imatge i el text, conjuntament, comuniquen millor que no només el text.