• Imprimeix

ACCESNET

Què és el portal Accesnet?

És el portal web on els estudiants formalitzen tots els tràmits necessaris per a l’accés a la universitat. Entre aquests tràmits es troben la matrícula i resultats de les PAU, la preinscripció universitària, matrícula a les PAP i preinscripció al Màster en formació del professorat.

Com em registro al portal Accesnet?

Per registrar-vos heu de clicar la casella “Registre” per accedir a una pantalla on introduïu el vostre DNI o document d’identificació, acceptar la política de protecció de dades i clicar “Registrar-me”. A continuació s'obrirà un formulari on haureu d’introduir les vostres dades personals i acadèmiques i finalment crear el vostre codi accesnet (contrasenya).

Vaig registrar-me al portal Accesnet en anys anteriors. He de registrar-me novament aquest any?

Haureu d’accedir al portal amb el mateix usuari i codi accesnet i passar per totes les pantalles de registre. Les vostres dades apareixeran omplertes, així que només les haureu d’actualitzar o rectificar. Aquest nou procés de registre es realitza per assegurar que les dades introduïdes són correctes i per poder adequar el vostre perfil actual al portal.

Què és el codi accesnet?

És la contrasenya personal de l’usuari per accedir al portal Accesnet. Està formada per un mínim de 8 caràcters que han d’incloure majúscules, minúscules i números. Per exemple: Abcd1234

No recordo el codi accesnet o tinc problemes d’accés

Si heu oblidat el vostre codi accesnet i l’adreça electrònica que consta a la base de dades de la Secretaria General del Consell Interuniversitari de Catalunya és correcta, podeu generar-vos un nou codi que el sistema us enviarà automàticament al vostre correu electrònic. Una vegada tingueu aquest codi haureu d’accedir al portal i canviar la contrasenya (codi accesnet) que se us ha facilitat, ja que es tracta d’un codi provisional.

Si la vostra adreça electrònica no és correcta o ha canviat, haureu de venir personalment amb el vostre DNI a l’Oficina d'Accés a la Universitat (Via Laietana, 2, 08003 Barcelona) o a qualsevol de les seus (Girona, Lleida, Manresa, Mataró, Tarragona, Tortosa i Vic) per tal que us facilitem un nou codi. D’acord amb el que estableix la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal 15/1999 no és possible transmetre aquesta informació confidencial per cap altre mitjà que no sigui el presencial, ja que és l’única manera d’identificar-vos correctament.

El portal Accesnet no funciona

Durant el període de matrícula de les PAU o de preinscripció universitària, degut al gran volum de visites que rep el portal o bé per tasques de manteniment i càrrega de dades, és possible l’aparició de problemes puntuals d’accés. Si es dóna el cas, intenteu accedir-hi més tard.

Si el problema persisteix, podeu intentar l’accés des d’un altre navegador o des d’un ordinador diferent, per assegurar-vos que el problema sigui del portal. El portal està optimitzat pels navegadors Firefox 3.5 i Internet Explorer 7 o versions superiors.

Si no aconseguiu accedir-hi passat un temps prudencial, us recordem que podeu formalitzar qualsevol tràmit del portal accesnet presencialment als ordinadors de l’Oficina d’Accés a la Universitat (Via Laietana, 2, 08003 Barcelona) o a qualsevol de les seus.

No m’apareix el tràmit de matrícula de les PAU o preinscripció universitària

Si no visualitzeu el tràmit de matrícula de les PAU o preinscripció universitària, cal que cliqueu a l’opció “Canvia la selecció”, situada a la part inferior esquerra del menú inicial del vostre perfil d’usuari accesnet.

Un cop realitzada aquesta acció, cal que activeu la casella del tràmit corresponent (1) i accediu als vostres “Tràmits i consultes personalitzats” (2) on trobareu l’enllaç activat.

No puc afegir la població a les meves dades personals

Si no trobeu la vostra població a l’hora d’afegir les vostres dades personals, heu d’introduir només les primeres lletres i us apareixerà un desplegable amb diferents opcions que haureu de triar.

No puc passar d’una pantalla o pestanya a la següent

Primer de tot, comproveu que no us heu oblidat d’omplir cap camp. A la part superior del formulari apareix el camp o camps que manquen per omplir.

D’altra banda, segons el navegador que utilitzeu, és possible que l’aplicació pugui aturar-se en algun moment en passar d’una pantalla a l’altra o en canviar de pestanya. Si us trobeu en aquesta situació, premeu la tecla “F5” per solucionar-ho

No puc afegir les dades de la meva titulació universitària

Si l’aplicació no us permet afegir les dades de la vostra titulació universitària, cal que indiqueu a l’apartat “Perfil acadèmic” del registre/edició d’usuari que l’heu acabada. Automàticament podreu introduir-ne les dades a la tercera pestanya, “Dades acadèmiques” del procés de preinscripció universitària.

No puc afegir les dades del meu CFGS, FP2 o assimilat

Si l’aplicació no us permet afegir les dades del vostre Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS), FP2 o assimilat, cal que indiqueu a l’apartat “Perfil acadèmic” del registre/edició d’usuari que l’heu aprovat o que el finalitzeu enguany. Automàticament podreu introduir-ne les dades a la tercera pestanya, “Dades acadèmiques”, de la preinscripció universitària.

No trobo el nom dels estudis que he cursat a l’estranger

Si en el portal Accesnet no consta exactament l’estudi que heu iniciat/finalitzat o la vostra universitat, haureu d’escollir una opció genèrica: “Estudi desconegut” i/o “Altres universitats”.

L’Oficina d’Accés a la Universitat revisarà aquestes dades d’acord amb la documentació que ens feu arribar i, en cas necessari, les modificarà.

No puc afegir preferències o modificar el seu ordre

Un cop heu cercat l’estudi que voleu cursar, cal que el seleccioneu clicant a la casella situada al costat esquerre del nom dels estudis. Per incorporar-lo a la vostra llista de preferències, heu de seleccionar “Afegir preferència”, situada a la part inferior esquerra del quadre de cerca d’estudis.

Si afegiu dues o més preferències les podreu ordenar posteriorment utilitzant els símbols de les fletxes.

No trobo l’estudi que vull afegir a les meves preferències

El cercador de preferències disposa de diversos criteris de cerca. El més efectiu és que només en trieu un per fer la cerca, per exemple, seleccionar la universitat que ofereix els estudis que desitgeu cursar i així us apareixeran tots els graus d’aquella universitat. O bé emprant una sola paraula del nom de l’estudi, per exemple “empreses” per cercar Administració i direcció d’empreses, ja que pot donar-se el cas que un mateix estudi canviï de nom segons la universitat on s’imparteix.

Heu de tenir en compte l’idioma de configuració del vostre perfil a l’aplicació Accesnet. Per exemple, si teniu configurat l’idioma castellà, haureu de cercar “Derecho” en comptes de “Dret”.

En cas de dubte, podeu consultar l’oferta de preinscripció a l’enllaç següent: Centres d'estudi i places 2015 o bé consultar el web estudisuniversitaris.gencat.cat.

He lliurat la documentació dels meus estudis i realitzat els tràmits corresponents, però la meva matrícula de les PAU o preinscripció universitària encara no és vàlida

Haureu d’esperar uns dies per comprovar que la preinscripció universitària o que la matrícula de les PAU passi a ser vàlida. En aquest temps, la documentació entregada és revisada, verificada i validada al vostre perfil Accesnet.

Si el tràmit segueix com a “Pendent de validar”, poseu-vos en contacte amb l’Oficina d’Accés a la Universitat.

Quina nota introdueixo en la preinscripció universitària si encara no tinc la nota de les PAU?

Si encara no coneixeu el resultat de les PAU, tant de la fase general com de les matèries de la fase específica, per poder finalitzar el tràmit de preinscripció universitària, podeu indicar com a qualificació provisional un 5,000.

Una vegada siguin publicades les notes de les PAU, si us heu examinat a Catalunya, comprovareu que ja estan introduïdes a la vostra preinscripció universitària.

Vull incorporar més matèries de fase específica

Si us heu examinat de diverses matèries de la fase específica de les PAU l’any 2015 o en convocatòries anteriors, podeu incorporar-les a la vostra sol·licitud de preinscripció universitària clicant a “Afegir matèria de fase específica” dins l’apartat “Dades acadèmiques” del vostre perfil Accesnet.

Introducció de qualificacions d’estudiants de PAU d’altres comunitats autònomes

Si heu superat les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) en una altra comunitat autònoma, a l’apartat “Dades acadèmiques” heu de fer constar la nota definitiva d’accés a la universitat (no la nota individual de cada examen), la matèria de modalitat que heu inclòs en la fase general de les PAU, i les matèries de la fase específica de les PAU amb les notes corresponents, per tal que l’aplicació calculi correctament la vostra nota d’admissió per a cadascun dels estudis sol·licitats.

Vull matricular-me només de la fase específica de les PAU i/o de les PAP d’educació infantil i primària

A la pantalla 4 “Dades proves”, haureu de respondre “Sí” o “No” a les preguntes:

                 Vull matricular-me d'una o dues matèries de la prova d'aptitud personal (PAP) dels graus d'Educació infantil i primària ( )Sí ( )No

                 Vull matricular-me de la fase específica de la prova ( )Sí ( )No

Un cop marqueu “Sí”, apareixeran les matèries que podeu triar.

Puc entregar la documentació dels meus estudis electrònicament?

Únicament en el cas que els documents acreditatius dels vostres estudis disposin d’un Codi Segur de Verificació (CSV), els podreu fer arribar mitjançant correu electrònic a: accesnet.sur@gencat.cat indicant a l’assumpte del missatge “Documentació CSV”. Recordeu que haureu d’adjuntar també una còpia en .pdf del comprovant de la preinscripció.

Si els documents no disposen de CSV, haureu de fer arribar una fotocòpia compulsada a l’Oficina d’Accés a la Universitat (Via Laietana, 2, 08003 Barcelona) o a qualsevol de les seus.

Important: Assegureu-vos que el certificat acreditatiu dels vostres estudis disposin de Codi Segur de Verificació (CSV) abans de realitzar l’enviament i que el document que envieu és el document digital original o una còpia oficial.

Missatge d’error en l’assignació de places

Si l’aplicació no us permet consultar l’assignació de places o us apareix un missatge d’error, això significa que en aquests moments no teniu cap plaça assignada o que algun tràmit de la preinscripció està pendent de validació.

Podeu posar-vos en contacte amb l’Oficina d’Accés a la Universitat.

Data d'actualització:  20.05.2016